هزینه سئو
هزینه سئو
سئو و بهینه سازی سایت کار دشواری است و مستلزم طی کردن دوره های مختلفی می باشد. برای انجام سئو و بهینه سازی سایت شرکت ها و متخصصان زیادی فعالیت می کنند که هر کدام براساس مهارت خود هزینه سئو را تعیین می کنند، بنابراین نمی توان قیمت مشخصی برای آن در نظر گرفت. علاوه براین فعالیت های بسیاری در سئو انجام می شود از جمله برنامه نویسی سایت، نوع لینک ها، رفتار گوگل در ایندکس کردن، صفحات سایت، بررسی رقبا، کلمات کلیدی، نوع سایت، وضعیت فعلی سایت، عمر وب سایت و … در تعیین هزینه سئو موثر است. البته باید گفت برخی از سئوکاران با هزینه کم وب سایت شما را ارتقا می دهند ولی باید بدانید این اتفاق فقط برای مدت کوتاهی ممکن است زیرا با روش های غیر استاندارد گوگل انجام شده و خیلی سریع گوگل آن وب سایت را جریمه می کند و یا ممکن از به لیست سیاه ببرد.
عوامل موثر بر هزینه سئو
تولید محتوا
تولید محتوا شاید به ظاهر ساده به نظر بیاید ولی کاری بسیار تخصصی است و نیازمند فن نوشتاری و نویسندگی قوی می باشد که مستلزم انرژی و زمان زیادی است. از طریق محتوا می توان تعداد مشتریان را افزایش داد و بسیاری از بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کرد. محتوا باید با موضوع و محصولات مرتبط باشد و به طور کامل خدمات شرکت، محصولات، فواید و نحوه استفاده از آن ها را توضیح دهد، هم چنین انتخاب کلمات کلیدی مناسب در محتوا نیز اهمیت زیادی دارد. بنابراین با توجه به تخصصی بودن فرآیند تولید محتوا در تعیین هزینه سئو تاثیر زیادی دارد.
انتخاب کلمات کلیدی مناسب
کلمات کلیدی نقش پررنگی در ارتقای رتبه سایت دارد. انتخاب کلمه کلیدی نا مناسب علاوه براینکه هیچ تاثیر مثبتی بر وب سایت شما نمی گذارد بلکه به شدت موجب افت رتبه وب سایت شما در نتایج موتور های جستجو می شود. اگر رتبه سایت شما در صفحه اول گوگل بالا باشد تعداد بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت بنابراین انتخاب کلمات کلیدی مناسب تعداد بازدیدکنندگان را افزایش می دهد. کلمات کلیدی باید کاربردی و جنبه رقابتی داشته باشد در نتیجه نیاز به زمان و دقت زیادی دارد و هزینه سئو را افزایش می دهد.
رتبه فعلی سایت
رتبه فعلی سایت در هزینه سئو اهمیت زیادی دارد زیرا هر چقدر رتبه سایت پایین تر باشد نیاز به تلاش و زمان بیشتری دارد.
با توجه به این که شرکت ها روش های مختلفی را برای فرآیند سئو دارند، هزینه سئو نیز در شرکت های مختلف متفاوت است. از جمله فعالیت هایی که موجب افزایش هزینه سئو می شود آنالیز عنوان سایت، آنالیز رقبا، آنالیز محتوا، آنالیز سرعت سایت، بهینه سازی افزایش بازدید، ایجاد بک لینک ها در سایت ها و… اشاره کرد. علاوه براین میزان مهارت و تخصص شرکت ها برای انجام فرآیند سئو متفاوت است و هر اندازه این کار تخصصی تر انجام شود بر هزینه سئو نیز بیشتر تاثیر می گذارد.
http://seosmart.ir/index.php/other-services/54-seoomoney